Monday 1 October 2007

Impression of the Underground

...
Euston Road. Rush hour. Mensen en mensen en mensen. Gehaast.

Roltrappen. (Please keep right.)
Lange helle witte gangen.
Chicago. Wicked. Haast je, haast je.
Carmen. Across the Universe. Haast je, haast je.

Dan, muziek. Ik blijf er even van stilstaan (ik ben de enige). Een jongen met gitaar die Angie zingt. Ik lach naar hem (ik ben de enige).

Roltrappen. Please keep right.

De gitaarjongen steeds kleiner en kleiner. Zijn muziek steeds stiller.

Lange helle witte gangen. Please keep all your belongings with you. Please report any suspicious behaviour to a member of staff.

Platform Northern Line. Een massa mensen. Mind the gap. Mind the gap.

Instappen. Geen plaats. Rechtstaan. Warm.
Please stand clear of the doors

(Mama, I have to pee!)

Kijken naar mensen.
Wegkijken als zij naar jou kijken.
Kijken naar Widgetposters.
Bedenken hoe je ze kan losmaken.

Uitstappen. Please stand clear of the doors. Mind the gap. Mind the gap. De gangen opnieuw. De helle kleuren. Please keep all your belongings with you. Please report any suspicious behaviour to a member of staff.
Ik luister niet meer.

Ik HOU van the tube.



(Will I ever see him again?)

7 comments:

Kek said...

Tiens, tiens, ... ik was er bijna zeker van (door de gitaarjongen) dat deze bijdrage van Rosie kwam. Leuk, zeer leuk!

Anonymous said...

Rosie was er bij?
(bijna, bijna, bijna)

Anonymous said...

hey, sehr cooles Video! Bin beeindruckt ;)
makes me feel the London vibe......
so far,
Urs

PS: I love your blog!!!

Rosie said...

Ah so..., ein neuer Besucher auf unserem blog :)

Actually, we made this tube-impression right before we met you, Kathleen and Friederike at Piccadilly Circus!

See you!

Rodan said...

He Drollen! Ik volg jullie blog al sinds Margot de link op de wiki heeft gezet. Maar nu wil ik toch even reageren: een heerlijke "stream of consciousness" over The Tube!

Keep on blogging with your eigen vijffrang!

Anonymous said...

Metro's zijn altijd hip. Kben alleen meer een Parijs-type...

Anonymous said...

Wow, naar de les gaan wordt nog een spirituele ervaring op deze manier. I'm getting an Oyster Card!