Friday 5 October 2007

She's back!

Banksy-speurtochten hebben zo hun voordelen...
Ze leiden misschien niet altijd naar Banksy, maar ze leveren ons wel mooie momenten op. Zomaar toevallig. Right place, right moment.

Melanie en ik waren het beu om onwetende vreemden aan te spreken en besloten even langs Tate Modern te gaan: daar waar de echte kenners huizen.

Bij Tate bleek net een oude bekende gearriveerd te zijn: Maman, de reuzenspin van Louise Bourgeois!

We hadden ze reeds bewonderd in Raversijde, aan onze kust, ter gelegenheid van Beaufort 2006. Na een uur puzzelen stond ze alweer stevig op haar enorme poten.



Maman zal hier nog een jaar blijven, met zicht op de Thames en St Pauls Cathedral, en onder het toeziend oog van Tate Modern.


Wij zijn superblij met haar komst!

(laatste foto van http://www.guardian.co.uk/arts/gallery/2007/oct
/03/spider?picture=330878513)

5 comments:

Anonymous said...

ZALIG dat jullie die hebben zien opstellen! Ik vroeg me al af hoe ze dat vervoeren... in stukken dus!

Kek said...

Het "maman-knipsel" uit de morgen van een dezer lag al klaar om je op te sturen, maar als echte Londenaars krijgen jullie er al een neus voor om op het juiste moment op de goeie plek te zijn!!!

Anonymous said...

Jaaaaaa
kei knoezig

(maar does is toch het knoezigste!!)
xx

Anonymous said...

Waauw, wat een avonturen!
En wat moet het bijzonder zijn om onder de poten van die gigantische spider door te lopen...

Zoen!

Anonymous said...

Epistle of Paul the Apostle to the Cockneys.

Dear me! Do you see what I see? A giant spider at tea! Not a hen, not a wren, not a bee, but Maman above me. And what if -unholy glee!- what if she starts to pee on me? The Great Fire was bad but worse would it be when the Great Flood of her pee drowned the great Wren in me.