Friday 7 November 2008

Het feestje van M.

...
Rosie en Melanie hebben een vriend, Mathieu, die houdt van feestjes, themafeestjes, én van uitersten, tegengestelden.
Water en vuur...
Beach and Western.

R&M zijn beter in Western dan in Beach. Geen bikini's voor hen, tenzij in hun haar.
Maar beter dan een bikini in het haar is: een cactus in het haar. In Rosie's haar.
Zie zelf:


Rosie's dot-cactus was gevaarlijk. Gevaarlijker dan de pot-cactus op tafel... levensgroot en wandelend.

Er ontstond paniek, iedereen liep weg van de Gevaarlijke (maar Vriendelijke) Reuzencactus.
Het strand op het kot van Matthieu lag er plots heel verlaten bij. De visjes waren nog niet eens allemaal op.

Melanie en de Cactus liepen de deur uit, de koude in.

Uit de verte riep Mathieu riep hen nog iets na, het was het thema van het volgende Mathieu-feestje...

Het einde van de avond was er, maar in de verte was er alweer iets nieuws in zicht.
Een stipje dat groter en groter zou worden.

Melanie en de Grote Cactus sprongen op hun fietsen... die geen fietsen meer, maar hengsten waren.

Ze reden weg in gallop - het zand stoof op - en werden kleiner, en nog kleiner, tot ze zelf twee kleine stipjes waren, aan de horizon van Gent.

3 comments:

Anonymous said...

Ik weet niet goed waar ik dit moet posten, maar er zijn toch ook (zeer vreemde) mensen die hun kiwi met huid en haar opeten...

Anonymous said...

Ik heb toevallig gisteren iemand horen zeggen dat er mensen zijn die mango's met schil en al opeten...

Kek said...

Ho Gees, ik heb dat drie keer moeten lezen voor ik het doorhad. Maar ik had dan ook het mangobericht niet eerst gelezen... Ik dacht nen KIWI!